Kylän parhaat

Punttikoulut ja pienryhmät

Erittäin suositut The Process -punttikoulut noudattavat Suomen ykkösnostaja Anni Vuohijoen valmennusperiaatteita.

Tulevista punttikouluista ilmoitetaan täällä.

Kurssit täyttyvät yleensä nopeasti ilmoittautumisen avautumisen jälkeen, joten jos mielit mukaan niin ole nopea.

Painonnoston pienryhmissä pääset harjoittelemaan painonnostoa 3-5 hengen ryhmissä.

KURSSITARJONTA

Alta löydät omalla salillamme Kulosaaressa järjestettävät kurssit. Lisää tietoja kursseista saat painamalla ilmoittautumisnappia, joka vie sinut verkkokaupan tuotesivulle.

Ohjelmassa on painonnoston tekniikoiden oppimista ja kehon vahvistamista monipuolisin harjoittein. Alkeispunttikoulut on tarkoitettu painonnostoa aloitteleville treenaajille sekä lajin vasta löytäneille. Edistyneiden punttikoulut on tarkoitettu painonnostoa jo jonkin aikaa harjoitelleista aina kilpaurheilijoihin asti, eli ryhmissä perehdytään tekniikan parantamiseen, virheiden korjaamiseen ja vaikeampiin harjoituksiin.

Olemme uudistaneet edistyneiden painonnostokouluja siten, että jokaisella kaudella punttikouluissa on vaihtuva teema, joka edesauttaa oikeiden nostotekniikoiden opettelua yksityiskohtaisemmin myös sellaisille, jotka ovat jo olleet edistyneiden punttikouluissamme. Syksyn 2021 edistyneiden ryhmissä keskitytään seuraaviin asioihin.

– Allemenon tasapainon ja nopeuden kehittäminen
– Ponnistuksen ajoitus

Punttikoulut voi maksaa kerralla tai osamaksulla. Osamaksutavat löydät verkkokaupastamme.

Hyväksymme maksuvälineinä myös Smartum, Eazybreak ja Edenred -liikuntasetelit. Klikkaa lisätietoja alta.

PAINONNOSTON PIENRYHMÄT (HUOM! RYHMÄKOKO 3-5 HENKEÄ)

Pienryhmissä harjoitusryhmän koko on vain 3-5 henkeä, joten saat yksilöidympää ohjausta kuin 6-10 hengen punttikouluissa. Pienryhmiä järjestetään siten, että joka toinen kuukausi on aloittelijoiden ryhmä ja joka toinen edistyneiden ryhmä.

Pienryhmissä ei ole poissaolojen korvauskertoja.

Oma pienryhmä?

Voimme järjestää myös painonnoston pienryhmiä omalle 3-5 hengen ryhmällesi. Ota tässä tapauksessa yhteyttä yhteydenottolomakkeella, niin sovitaan ajankohta.

Ota yhteyttä
Painonnostjan polku

Painonnostokoulut Undergroundilla (ryhmäkoko 6 – 12 henkeä)

alkeispunttikoulut


Alkeiskurssit on jaettu kahteen vaatimustasoon. Täysin aloittelijoihin (Alkeet 1) ja jo painonnostoa harjoittelleisiin (Alkeet 2). Alkeet 1 -kurssilla kerrataan ensimmäisen alkeiskurssin oppimäärä ensimmäisen tunnin aikana. Alkeet 1 -kurssin käyneet voivat siirtyä Alkeet 2 -kurssille ja myöhemmin edistyneiden kursseille. Voit ostaa myös molemmat alkeiskurssit kerralla jolloin saat näistä 10% alennuksen. 

Joidenkin kurssien nimessä on maininta ”Ryhmä 1” siltä varalta, että avaamme kysynnän vuoksi toisen ryhmän myöhemmin.

EDISTYNEIDEN PUNTTIKOULUT

Osa aiemmin 12-viikkoisista edistyneiden kursseista on jaettu lyhyempiin 6 viikkoa kestäviin kursseihin. Kursseissa keskitytään eri osa-alueisiin, joten voit ostaa myös molemmat kurssit kerralla jolloin saat näistä 10% alennuksen.

Edistyneiden punttikouluissa tehdään ohjattujen harjoitusten lisäksi omatoimiharjoituksia kahdesti viikossa. Saat omatoimiharjoittelun treeniohjelman sähköpostiisi ennen punttikoulun alkua.

VOIMAHARJOITTELU

Voimanoston ja voimaharjoittelun pienryhmä, jossa valmentajina toimivat valtakunnan huippuosaajat. Lue lisää kurssin sivuilta.

Anni Vuohijoki ja Juho Murtonen

KUNTOSALIHARJOITTELUN PIENRYHMÄT

Kuntosaliharjoittelun pienryhmät on tarkoitettu ihmisille, jotka haluavat pitää kunnostaan huolta, mutta kaipaavat tukea treenien rakentamisessa tai kuntosalivälineiden käytössä..

VOIMA JA NOSTOTEKNIIKAT
Kursseilla kartoitetaan osallistujien lähtötaso, jonka perusteella osallistujat jaetaan pienempiin harjoitteluryhmiin. Kursseilla opetellaan oikeat nostotekniikat ja painonnoston perusperiaatteet. Kehittyneemmissä harjoitteluryhmissä voidaan viilata tarkemmin noston yksittäisiä osa-alueita.

Kursseilla tehdään myös voimatreenejä ja vahvistetaan painonnoston kannalta tärkeitä lihasryhmiä.
LIIKKUVUUS JA KESTÄVYYS
Treenien lopuksi tehdään usein liikkuvuus- tai kestävyysharjoitteita, jotka edistävät painonnoston suorituskykyä ja parantavat treenikapasiteettia. Hyvä painonnostaja omaa kaikin puolin hyvän liikkuvuuden, mutta erityisesti lonkan alueen ja olkapäiden liikkuvuus ovat tärkeitä.
OMATOIMINEN HARJOITTELU
Painonnosto on yksi niistä lajeista, joissa suoritus näyttää muulta, kuin mitä liikkeissä oikeasti tehdään. Siksi painonnoston harjoittelu ilman opetusta voi tuntua pään hakkaamiselta seinään.

Alkeiskursseilla ja punttikouluissa opit harjoittelemaan painonnostoa myös itsenäisesti oikein ja järkevästi. Edistyneemmät nostajat oppivat rytmittämään harjoituksiaan oikein ja löytävät sopivat harjoitteet noston pienimpienkin nyanssien korjaamiseksi.

#MYLIFEMYPROCESS

Näytä
mihin
sinä
pystyt


Tietosuojaseloste